Reklama

Z mého jídelníčku IV.

Z mého jídelníčku IV.

Konečně se mi podařilo oživit moji oblíbenou „jídelníčkovou“ rubriku. Chtěla bych ji zase dělat pravidelně, ideálně každý měsíc. Snad se mi to podaří dodržet :-).

Inspirace ohledně dobrého jídla podle mě není nikdy dost. Já sama ráda doslova koukám do talířů jiných lidí (prostřednictvím blogů a Youtubu samozřejmě :-)).

Pokud jste četli dřívější články s jídelníčky víte, že se snažím dodržovat příjem okolo 7000 kJ (podle aktivit za den). Z makronutrientů pak cca 120 g bílkovin (B), 50 g tuků (T) a 170 g sacharidů (S) (trošku jsem některé upravila, např. bílkoviny, protože nebylo úplně v mých silách sníst skoro 150 g bílkovin/den). Ideální je pohlídat si taky příjem alespoň 30 g vlákniny (V). Samozřejmě plus mínus, o víkendu to bývá vždycky trošku horší, však to znáte :-).

Kalorické tabulky to jistí

Jsem ráda, že jsem si zase zvykla všechno cvakat do kalorických tabulek. Je to super věc. Máte orientační přehled, jak na tom s příjmem jste. Co přida, co už nejíst a jestli si třeba můžete dát další kousek čokošky :-).

Né, vážně. Nic se nemá přehánět. Ideální je poslouchat potřeby vlastního těla, snažit se být co nejvíc aktivní (zapojte se třeba do nové výzvy), přiměřeně zdravě mlsat a sem tam mrknout do tabulek.

Přiznám se vám, že největší problém mám s celkově nižším denním příjmem kj. A to i přesto, že mi přijde, že jím hodně. A pak taky s vyšším příjmem sacharidů. Což můžete vidět i v dnešním jídelníčku.

SNÍDANĚ

Moje oblíbená pohanková kaše Nomina. Poslední měsíce na ni nedám dopustit. Stala se proto zaslouženě jedním z oblíbenců roku 2018. Moje oblíbená varianta je s banánem, skořicí, mandlemi a troškou datlového sirupu.

1441 kJ, 10,7 g B, 6,4g T, 58,3 g S, 5,3 g V

pohanková kaše nomina

DOPOLEDNÍ SVAČINA

Jablíčko a Skyr. Ideální dopolední dvojka :-).

601 kJ, 15,8 g B, 0,7g T, 18,6 g S, 3,1g V

skyr a jablko

OBĚD

Můj milovaný pečený falafel s kuskusem. Dobrota plná bílkovin. Celkově jsem si v poslední době cizrnu zamilovala. Proč je tak skvělá si můžete přečíst v článku 6 hodně dobrých důvodů proč ještě dnes zařadit cizrnu do jídelníčku. Určitě ji pak budete milovat taky :-).

falafel

1845 kJ, 24,1 g B, 6,6 g T, 70,5 g S, 14,1 g V

ODPOLEDNÍ SVAČINA

Žitný chleba s tvarohovou pomazánkou. Miluju domácí pomazánky, protože člověk přesně ví, co si do ní dává. Mrkněte třeba na můj oblíbený recept na poctivou tvarohovou pomazánku s nivou. Žádné zbytečné ztužené tuky, emulgátory, tavené sýry a jiné „dobroty“.

1036 kJ, 14g B, 12,1g T, 19,3 g S, 3,2 g V

poctivá tvarohová pomazánka s nivou

VEČEŘE

Čočka s vejcem. V dětství nejvíc nenáviděné jídlo :-). Naštěstí jsem jí už dávno přišla na chuť a vařím ji docela často. S vajíčkem a osmahlou cibulkou je to pořádná dobrota!.

1444 kJ, 24,2 B, 13,4 T, 36,5 g S, 12 g V

čočka

SUMA SUMÁRUM: 6400 kJ, 88,8 g B, 200 g S, 39,3 g T, 37,7 g V

Jídelníček jsem se snažila udělat co nejvíc vyvážený. Menší problém jsou v tomto konkrétním dnu se sacharidy, které je potřeba do příště trošku pohlídat a také s bílkovinami, které je potřeba navýšit. Zapracuju na tom :-)!

Reklama
Veronika
Blogerka. Kávoholička. Cestovatelka. Diářová maniačka. Milovnice všeho krásného. Spolumajitelka zlobivého kocoura. Odbornice a věčná badatelka v oblasti potravin a výživy (nutrimagazin.cz). Tvrdohlavá býčice. Perfekcionistka. Jo a taky občas trochu stresařka a nervóza, co potřebuje mít všechno hned. Vysnila si, že bude žít život podle svých představ a strašně si přeje, aby jí to vyšlo. Věří, že pokud člověk opravdu chce něčeho dosáhnout, zaměří na to veškerou svou pozornost a je ochotný udělat krok do neznáma, MUSÍ to prostě vyjít. ... a proto sekla se všemi jistotami a maká na tom! Budete mi držet palce a sledovat můj příběh :-)?