Reklama

5 tipů jak zvládnout práci po „práci“

5 tipů jak zvládnout práci po „práci“

Představím Vám svého úhlavního nepřítele číslo jedna. Svádím s ním každodenní boj. Nejhorší je, že je mi pořád v patách, nedá obelstít a rozhodně už vůbec ne zastavit.

Ano, asi tušíte, že mluvím o nejvzácnější komoditě každého z nás a tím je ČAS.

Čas, který měsíc měsíc vyměňujeme za jistotu a pocit jakéhosi bezpečí ve formě výplaty (máme přece hypotéku), marníme na sociáních sítích a občas taky využíváme skutečně efektivně.

Čas, který už nám nikdo nikdy nevrátí.

Každý z nás má ten boj trošku jiný. Základ je však často dost podobný.  Ranní vstávání, dojíždění, 9h v práci, domácnost, případně děti (to už je zase zcela jiná kapitola, klobouk dolů před všemi mámami, co v tom umí balancovat!).

Já se do toho snažím ještě vmáčknout cvičení a také své blogy. Protože v tom vidím skutečně smysl a šanci pro vlastní seberealizaci. Jakýsi „únik“z reality a zároveň činnost, kterou miluju a které se chci opravu věnovat.

Práci/zábavu za kterou ráda svůj čas vyměním :).

Pokud to máte podobně jako já, a po práci potřebujete nutně energi pro další tzv. dobrovolnou práci, která Vám dává smysl, čtěte dál 🙂

1.) Pohyb

Klíčová to věc 🙂 Na mě osobně naštěstí opravdu platí 🙂 Snažím se cvičit hned jak dorazím domů, obvykle cca 20 – 30 minut intenzivně (tzv. HIIT cvičení), což jsem si v poslední době velmi oblíbila.

Vysokofrekvenční tréning má oproti vytrvalostnímu tréningu řadu výhod a opravdu umí nakopnout a rozproudit v krátkém časovém intervalu. Ideální pro formování postavy a také pro odsunutí únavy cca o 2-3 hoďky 🙂 Vyhodou je, že po cvičení je opravdu možná i tzv. práce hlavou, protože mozek a všechny svaly jsou skvěle prokrveny a pracují tak, jak se po nich požaduje 🙂 Pokud Vás zmíněné druhy tréningů zajímají blíže určitě stojí na přečtení článek HIIT vs. kontinuální vytrvalostní trénink.

2.) Káva

Ámen. Znáte snad lepší okamžitý nakopávač? 🙂 Navíc pokud jste šťasnými vlastníky kávovaru a melete si  vlastnoručně doma zrníčka, jde i o poměrmě přírodní a řekněme zdravou formu dopingu. A ta vůůůůůně…myslím, že než dopíšu tento článek potřebuju nutně šálek kávy 🙂 Více o kávě  se dočtete v článku Nakopněte se!

3) Voda

Hydratace je dalším klíčem k tomu, abychom mohli náš volný čas trávit aktivně. Zejména pokud jste také milovníci kávy a sportujete, je opravdu potřeba dodržovat pitný režim. Dopřejte si minimálně 2 litry denně. Můžete si psát čárky po půllitrech nebo stáhnout aplikaci do mobilu.

Opravdu to vyzkoušejte – pokud cítíte, že na Vás jde únava, jako první sáhněte po sklenici vody – uvidíte, že to zabere 🙂

4) Sprcha

A ledová! 🙂 V ideálním případě.

Zkuste občas (ještě lépe – pravidelně, ale to se mi taky zatím nedaří, hlavně tedy v zimě při odchodech z domu v 6 ráno) přemoci svou mysl, která nás od toho počinu odrazuje. Ten pocit „po“ je totiž k nezaplacení – jednak zadostiučinění při překonání sebe sama a také benefity v podobě prokrvení celého těla a energie na rozdávání.

5.) Spánek

Základ všech základů. Můžeme pít litry kávy a vody, sportovat či stát hodiny pod ledovou sprchou (dobře, to asi není úplně dobrý nápad :-)) a stejně nám to bude k ničemu, pokud nebudeme mít na čem stavět. Kvalitní spánek je lék na všechno. Dopřejte si ho alespoň 7-8h (každý to má trošku jinak) a uvidíte, že i únava rychle zmizí 🙂

Prozradíte mi, jaký je Váš osvědčený recept na odstranění únavy a za co „vyměňujete“ svůj čas Vy? 🙂

V.

 

 

 

 

Reklama
Veronika
Miluje život a snaží se ho žít naplno. Je nadšenou objevovatelkou funkčních strategií osobního rozvoje, odbornicí a věčnou badatelkou v oblasti zdravého životního stylu a především ženou a partnerkou. O své poznatky se se svými čtenáři dělí prostřednictvím své tvorby na blozích nutrimagazin.cz a mojenoveja.cz a momentálně připravuje svůj první e-book, kde se s Vámi podělí o efektivní nástroje pro budování nového, krásnějšího JÁ. Inspiruje lidi, jak prostřednictvím nastavením mysli dosahovat svých cílů. Jejím heslem je “Krása uvnitř i navenek”, která jako jediná zaručeně může vést k opravdové vnitřní spokojenosti.